"Kvällsritual"

Här kommer ett litet inlägg på vad jag gör på kvällen innan jag går och lägger mig för att ta hand om mitt ansikte, hår och tänder:)
Många jag känner säger ofta att jag har så fin hy och jag kan säga att jag kanske har Max 2 finnar per år i ansiktet. Har väl aldrig riktigt haft problem med finnar men visst har man haft dem i perioder men inte nu för tiden.
Även under den tiden då jag va väldigt dålig på att rengöra huden från smink så fick jag väl nått litet finnutbrott då jag verkligen grundligt rengjorde huden.
Men nu har jag en rutin jag gör varje kväll innan jag går och lägger mig som funkar för min hud och är finare än någonsin:)

•Jag rengör ansiktet grundligt med Niveas rengöringsmousse 80:-

•Sen lägger jag ögonkräm från L'oreal youth code 170:- (får väldigt lätt mörka ringar så jag ser trött ut jämt så beroende av min ögonkräm)

• Sen tar jag faktiskt dagkräm istället för nattkräm då jag har väldigt lätt att få fet hy och nattkrämer är mycket fetare än dagkräm men då använder jag inte någon dagkräm med massa solskyddsfaktor då huden inte ska få jobba i onödan att tro att det är dag ;) så använder just nu Lumenes Vitamin C dagkräm 179:-

• Sen har jag till mina tänder Philips sonic care tandborste där man kan välja olika lägen med clean and whitening den ligger på mellan 800-1100:-

• Som tandkräm har jag brilliant Smile tandkräm som jag fick i min glossybox för att testa och är väldigt nöjd med den och ser skillnad kostar 149:-

• Sist till håret som jag är väldigt rädd om så har jag just nu Orofluidos hårolja som luktar gott och gör håret mjukt och lent och kostar 249:-

Så ser min hud/hårvård ut och funkar för mig:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0