Ny kamp

Ja som många vet har jag inte fått tillbaka motivationen för träningen sen semestern, men nu har jag tagit i alla fall ett steg i rätt riktning för att röra mig mer.

Jag har nu haft stegräknare på mig för att se hur mycket jag går beroende hur min dag ser ut för att sen bestämma hur mycket jag måste gå varje dag.

Jag började med en dag då jag va ledig och då kanske jag är och handlar annars går jag mest här hemma och plockar så då på en hel dag gick jag lite över 5 000 steg.
Sen tog jag när jag jobbade i lördags då jag är säljare så står 2 timmar i kassan så när jag slutade jobba (jobbade 4 1/2 timmar) hade jag gått lika mycket som hela lediga dan och under hela lördagen gick jag totalt lite över 7 000 steg.
Sen hade jag den på idag då jag jobbar 5 timmar och håller på med mitt visuella i butiken och efter jag slutat hade jag gått lika mycket som hela lördagen.
Så då bestämde jag nu att jag ska gå minst 10 000 steg om dagen så behövde bara ut och gå en promenad när jag kom hem som kanske är 3 km lång så hade jag kommit några hundra över 10 000 så då kan jag ta av mig stegräknare :)

Detta gör att jag måste ut och gå varje dag och längre under de dagar jag är ledig då jag inte går lika mycket normalt sett. Man räknar väl ungefär 1000 steg per 500 meter så jag går ungefär 5 km om dagen så blir några mil i veckan:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0