Elaka människor!

Jag blir så ledsen varje år när man läser om alla dessa katter som folk skaffar sig under sommaren för att sedan lämna när de åker hem från semestern, så kallade sommarkatter. Ni har ingen koll på hur djur fungerar om ni tror att katten klarar sig själv i skogen medan ni kör hem, ska en kattunge veta hur den ska få tag i mat när den alltid fått den tilldelad? Korkade människor finns det.

Vad är det för fel på folk? Vad ger er rätten att göra så?
Kan ni inte ta hand om ett djur på heltid då ska ni ta mig fan inte ha något över huvudtaget!
Ni tar död på flera katter om året, men som tur är så hittar många dessa katter och lämnar in hos veterinär och katthem. Dessa människor ska ha en eloge då det finns så själviska människor nu förtiden som inte ha medkänsla för djur.
Hade jag kunnat så hade jag hjälpt till så gott det gick med att ge katterna ett hem och den kärlek de förtjänar, i alla fall mer än de människor som gör detta är värda!

Jag är sån djurvän att jag mår illa när jag läser om människor som tar sig rätten att behandla djur som de känner, det är ni som borde plågas och jag skulle inte tycka synd om er!

Har ni inte tiden för att ge ett djur massa kärlek så snälla skaffa inget djur även om dina barn tjatar för det är inte dom som ser till att djuren har det bra för det förstår de inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0