Enkla regler

Då står jag här vid spisen igen och lagar mat. Idag hittade jag på något enkelt med kyckling. En gryta med kyckling, soltorkade tomater, purjolök, champinjoner, crème fraîche och vitlök. Det luktar gott och hoppas det blir gott:)
Detta är en måltid så den brukar se ut hos oss, vi äter inga snabba kolhydrater ibland händer det att jag fixar till lite matkorn/matvete till men annars en sallad.

Detta är ingen diet av den strikta sorten utan vi pusslar ihop vår egna som fungerar för oss. Så man kan säga att det är en blandning av LCHF och paleo. Viktigt är att vi använder inga lightprodukter i vår matlagning utan äkta vara, mest för att lightprodukter ökar vårt sug efter mer pga tillsatserna i.

Ibland gör vi lite finare mat som T ex när man grillar så gör vi rotfrukter i ugn och istället för vanlig potatis tar vi sötpotatis som är mindre kolhydrater i och sötpotatis hindrar dig från att äta för mycket eftersom den hjälper till att hålla blodsockret stabilt och saktar ner matens passage genom matsmältningssystemet.
Bara skiva potatisen och lägg i en form tillsammans med morotsstavar och rödlök sen ringla på lite olivolja sen salta och peppra.
Det är sjukt gott så prova gärna om du har möjlighet.

Blev väldigt glad på jobbet idag då jag märkte att jag gått ner från midjan och neråt också:)
Vi har nämligen haft ett par byxor jag velat ha sen de kom till butiken, men de kom i small, medium, large storlekar istället för 36,38,40 och då blev det problem. Jag ligger oftast mellan 38 och 40 men medium va för stor och small fick jag inte över höfterna så fick skita i dom:(
Men för någon/några månader sedan gick dom på rean och kände att jag måste testa dem igen men förgäves:( idag fanns det bara ett par svart kvar i small så tänkte att "vafan tredje gången gillt".
Så på rasten provade jag dom utan förhoppningar och jag fick på mig dom!!! Fattar ni att jag blev glad!:) det va meningen att jag skulle ha dessa byxor så nu ska jag köpa dom:) sen fettet på sidorna ska snart Ryka dom med!! Nu jävlar vilken morot för min motivation!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0