Veckan som gått

Det har gått en hel vecka sen senast jag satt här. Varit som vanligt på jobbet i Växjö, jävligt mycket snö har det me hunnit komma och 10 minusgrader:( Hatar kyla!!
Men lustigt nog har tåget gått med bara typ 5 min försening om dagarna, förutom igår såklart bara för att jag tänkte ta helg och komma hem lite tidigare:( Satt på stationen kvart över 5 och skulle med tåget vid 17.46 då vid 17.35 så ser jag på tavlan att den beräknade tiden blivit till 18.30:( Jaha en timme till åhhhh!!!
Sen vid 18.20 då stod det 18.40 jag blev galen och köpte mig nått att äta eftersom jag inte hade ätit sen halv 1. Sen säger dom i högtalaren vid halv 7 att tåget blivit inställt, kunde ni inte fattat det beslutet tidigare??!! Kollade på nätet hela tiden hela tågets resa vilken tid den skulle lämna alla stationer och när den egentligen lämnade, redan i Höör va det en timme försenat men direkt efter att dom sagt att tåget blivit inställt så såg jag att det hade lämnat Älmhult precis och nästa station är ju då Alvesta stationen innan Växjö så till Alvesta gick den men sen ställde dom in skiten??! vad är det?? Så¨fick ta tåget sen vid 18.59 men det kom 19.10 så exakt 2 timmar satt jag på stationen tills jag satt på tåget och det rullade iväg:(väldigt surt:(

Bild från Tivoli i Köpenhamn där dom öppnat en affär med min favorit när jag va liten, Rasmus Nalle:) Någon mer än jag som tittade på filmerna med Rasmus?? Så dom Hade gjort en jättestor bok som va högre än mig och figurerna:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0