El choco

Nu har jag varit ungefär halva tiden på min utbildning i Växjö och har nu också hunnit läsa ut 3 böcker:) Det är rätt skönt att börjat att läsa böcker igen gör det varje dag på tåget och läser mest sanna berättelser för dom berör mig mest och är därför lättare att läsa.

Detta va den första boken jag läste ut, den heter El choco och handlar om Jonas Andersson från Kungälv som hamnade i fel gäng och blev småkriminell för att få tag på pengar. Han fick ett uppdrag om han ville tjäna en stor summa pengar och det va att åka till Bolivia och smuggla ut knark till Sverige. I Bolivia är knarkhandeln väldigt stor och man kan muta sig till poliser och högt uppsatta män. Alla går att köpa till rätt pris där och då skulle det inte vara så svårt.
Han tog en semester samtidigt och träffade sin nuvarande fru och mamma till sina 2 barn där, hon va från Bolivia och visade honom runt städerna. Men så kom den dagen då han skulle till flygplatsen och smuggla ut knarket då han blev tagen och satt i det mest ökända fängelset i Bolivia där satt han i 8 år.
I boken får man följa med han i hans vardag på fängelset och vilka personerna runt honom var och deras historier. Och hans kamp att få komma hem tillsammans med sin fru och sina barn till Sverige.

Denna boken va jättebra och rekomenderar den varmt, man får verkligen veta hur allt fungerar i Bolivia och hans liv var och hur hans tankar gick hela tiden. Han lever idag som en arbetande familjefar och lagt allt kriminellt bakom sig för efter allt som hände i fängelset så bestämde han sig att aldrig mer sånt.

Läs den, ni kommer inte bli besvikna:)

Detta va den första boken jag läste och kommer en recension i morgon också med den andra boken:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0