19:e Oktober

Morgon på er, idag är jag trött har inte sovit nästan någonting pga min förkylning och hals:( Vill bara ligga kvar i sängen.
Igår var en jävlig hemresa jag slutade nämligen vid 17 och skulle åka hem med tåget 17.46, kände att va skönt att sluta tidigare när Tim är hemma och inte är någon hockeyträning idag så vi kan umgås mer. Men vad händer jo tåget var i tid inte det men vi körde aldrig, när vi väntat i 5 min säger hon i högtalaren att ett godståg fått problem mellan emmaboda och Växjö så vi måste vänta på det. Sen är det tyst 15 min så pling i högtalaren igen och då säger hon att godståget står fortfarande STILL mellan Hovmantorp och Växjö. Vad gör det där då? har den stått där från första början eller lät dom den köra så långt och sen stanna? Dom vet fortfarande inte när vi kan åka, 18.20 pling tåget står fortfarande stilla och vi vet inte när vi kan åka men kan garantera att det inte blir innan halv 7 och så är det ett annat tåg som är efter godståget som inte kommer förbi som vi också måste vänta på. Börjar bli riktigt irriterad. Pling Nu ska dom fixa ett tåg som ska hjälpa godståget att komma hit. What??! Kom dom på det nu efter att dom vetat att tåget stått stilla i en halvtimme, åhhh. sen 18.45 så kommer godståget in och en minut senare kommer det andra så tack gode gud kan vi köra nu? Inte kör vi inte, pling vi måste vänta in ett tåg till från Kalmar som precis lämnat hovmantorp så kan åka om ca. 7 min:(
Sen jäklar åkte vi mer än en timme försent och 5 min innan det andra tåget jag brukar ta när jag slutar vid 18 går. Så kommer vi till Emmaboda, tror ni dom inte stannar där också och när vi stått där 10 min pling vi inväntar ett tåg från Kalmar som kommer in om 7 min!! Nu är det väl fan deras tur att vänta??!
Resan tog exakt 2 timmar istället för 45 min:( så kom  hem samma tid som om jag slutade vid 18 för det tåget kom nästan direkt efter oss. Det va inte min dag igår och därför satt jag bara i soffan med Tim och myste.

Förhoppningsvis går det bättre idag för är inte lika kallt idag.
Ska göra Fönster idag på jobbet, det är en acc kampanj som börjar i morgon och igår gjorde jag kampanjytan med bara stickade halsdukar mössor och vantar:) Idag ska fönstret göras. Vi har en mysig halsduk en sån man bara trär över huvudet för 79:50 och finns i svart, ljusgrå och lite gammelrosa jättefina:) Så kom in i morgon och köp vi får ingen påfyllning av detta så passa på nu.

Hatar vara förkyld!!

Måste ut och se så jag inte behöver skrapa rutorna.

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0