Okideer

Hej och hallå på er:)
Idag hade det varit skönt att verkligen sova lite längre men det hinner inte jag för ska snart åka till Torsås med mamma och gå på marknad:)
Jag är en sån människa som aldrig lyckats med blommor i mina fönster hur mycket jag än försöker och verkligen inte orkideer dom har alltid vissnat för mig och aldrig fått några blommor. Men sedan jag flyttade ihop med Tim här på morgonstigen så har det gått galet bra har nämligen 4 orkideer som jag fått av andra och alla blommar och växer kontigt nog, alla undrar hur jag gör för ingen lyckas med dom. Förut va det bara mamma som kunde med orkideer för hon har flera och dom blommar alltid om, men nu har jag också börjat bli bra på det.


den här har precis tappat alla blommor och då va det bara 2 pinnar men kolla det har växt flera på samma och en där nere, så får se när knopparna kommer:)


och denna har precis börjat blomma igen och kolla så många pinnar det sticker ut överallt helt plötsligt:)



Tycker orkideer är väldigt fina och stilrena så alltid velat ha flera i mitt hem men har inte kunnat ta hand om de på rätt sätt, men jäklar hehe ni ser ju:) *stolt*


Nä nu måste jag åka så inte mamma undrar vart jag tagit vägen.

Kommentarer
Postat av: ANNA

Orkideér är det finaste som finns! :)

2010-10-29 @ 09:07:32
URL: http://ettsmultron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0