Resan:)

Ja nu äntligen tar jag tid till att skriva här och självklart ska jag berätta hur resan var ni som inte vet:)
Vi va på Lanzarote 2 riktigt varma och fina dagar utan moln sen var det lite molnigt men solen kom fram. Det är en väldigt blåsig ö så det blev ju inte så jättevarmt pga det.

Vi va 11 st på resan, det va familjen Svensson med oss respektive och sen familjen Nilsson närmsta vännerna till familjen:)

Vi firade 2 födelsedagar där, Peter (Tims pappa) fyllde 50 dagen efter vi kom dit så blev massa firande, det va nog den roligaste dagen tyckte jag i alla fall:)

Sen på Tisdagen fyllde Hampus (Tims minsta bror) 20 år så då va det champagne till frukost igen;) hehe va också en rolig dag:)

Sen har vi promenerat väldigt mycket då stranden låg typ 1 km bort från hotellet och strandpromenaden som fanns där sträckte sig nästan 4 km som några av oss gick.

En dag hyrde vi cyklar för att ta oss till en strand som dom sa skulle vara fin där det fanns restaurang som grillade fisk på kol. Så vi cyklade det va kanske 1 mil dit och på den varmaste finaste dagen hehe så man va helt slut men så hamnade vi inte på rätt strand men vi orkade inte cykla vidare. Området där bestod nämligen av 3 stränder, vi va på den första som nog va den största sen en nudiststrand och sen va det den stranden vi skulle till "papegayostranden" men vi va nöjda ändå:)

Fanns massa butiker vid stranden som man gick i så man handlade lite i alla fall:)

Men så klart hände nått som inte fick hända... Jag blev matförgiftad:( så hela torsdagen låg jag på rummet, vågade inte gå för långt från toaletten och då menar jag inte att jag spydde hela tiden för det gjorde jag inte utan åt andra hållet, vilket jag tycker är mycket värre:(
På kvällen fick jag sån frossa så jag fick panik jag bara låg i sängen och krampade så jag hade så ont i höfterna och ryggen det gick inte att sluta:(

Vi flög hem på fredagen, väldigt plågsam resa för mig som mådde skit hade sån magknip men som tur va så hade vi platserna längst fram i planet så nära till toa;)

Något jag blev väldigt besviken för va att på lördagen sen så skulle vi på jobbet på brofästet på kvällen men kunde verkligen inte gå då det inte gav med sig så missade det:(

På söndagen va första dagen då jag inte behövde gå på toa men magen levde ett jäkla liv och på måndagen va allt bra men hade väldigt svårt för mat nästan hela förra veckan petade jag mest i maten, åt inte mycket så detta tog nog mest psykiskt på mig men nu är det över:)

Här är lite bilder från resan i alla fall:)


På Landvetter kl. 04.30 några shots och lite öl senare:)


Framme och dax att börja;)

Peters fina hatt han fick på födelsedagen som han va tvungen att ha hela dagen:)

Grabbarna Svensson/Nilsson

Vårt område våra lägenheter är på andra våningen rakt fram:)

påväg till stranden



Annie blir negrävd och fin:)


När vi kom hem igen hade dom julpyntat vid receptionen

Katter sprang det överallt, fanns typ en katt vid varje område så detta är våran katt:)




Timpan:) <3

Jag och Susse (Tims mamma) framme vid stranden




skön avslutning på dagen:)



födelsedagsbarnet får kram av Nilsson:)


Kommentarer
Postat av: ANNA

Åh va härligt ni ser ut att haft det! Men fy fan för matförgiftning, vet precis hur det är, fick ju det en gång i Thailand :(



Saknar dig massvis!

2011-12-20 @ 10:51:30
URL: http://www.chuschine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0