Riktig bakardag:)

Ja idag har man varit på riktigt bakhumör och kände att jag ville få lite julkänsla på min lediga dag:)
Det blev lussekatter, saffransmuffins och nötrutor, men det konstiga är att jag inte har hunnit smaka nått ut av det än medan Tim kommer hem och på 5 minuter har han smakat alla tre hehe.

Mamma och Pappa kom en sväng på förmiddagen på lite kaffe och pappa skulle kolla på min matberedare som smäller och har sig och troligtvis är det en packning i som gått sönder så bara att skaffa en ny så idag fick man knåda så det står härliga till hehe.

Sen när jag va färdig med baket så slängde jag in en maskin tvätt och damsög golvet och sist så sorterade jag skåpet med alla dukar, bäddset och gardiner så jag vet vad jag har och sorterade bort sånt jag inte använder så nu hittar man in skåpet;) Har tagit fram alla juldukar och gardiner så jag kan byta snart men nu har jag gjort tillräckligt idag så sätta mig i soffan med ett glas mjölk och en saffransmuffin:)

Här kommer resultatet på bakningen:)


muffinssmet

söta formar med tomtar:)

och skjuts in i ugnen:)

Färdiga goda muffins:)


lussedeg

Resultatet:)


nötrutorna:)

Kommentarer
Postat av: Anja

Du har då varit riktigt duktig idag, gumman! :) Skönt att få såna saker gjorda. Saknar dig! Puss o kram

2011-11-22 @ 17:29:20
URL: http://cakesbyanja.blogg.se/
Postat av: Sofie

Fan va gott allt ser ut!:)

2011-11-22 @ 18:04:08
Postat av: Ida

Ni får gärna komma och ta en fika någon dag och smaka:)

2011-11-22 @ 18:15:09
URL: http://izzaliljans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0