Höstens baksida

Ja idag va det kallt ute då det är is på bilarna, och vad händer inte då?
Tåget är försenat en hel halvtimme! Det krävdes inte mycket för en så lång försening och såhär kommer det vara i ett halvår nu då det aldrig verkar bli bättre. Alla som bor i Sverige vet ju att temperaturen varierar men alla är beredda på kyla nu och att det kan frysa på nätterna. Men tågen får det aldrig att funka.
 
Så ingen tågpendling idag då jag missar buss och alltihop om jag väntar på tåget.
Frågan är ska jag behöva åka med tåget 07.15 för att hinna till jobbet vid 09.30?? Tåget tar en kvart och bussen 25 minuter så är på jobbet en timme för tidigt och det får ju inte jag betalt för eller vänta i Kalmar på stationen i 1 timme och 20 min?
 
Ska man ge SJ en till negativ kommentar (vilket inte är svårt) så är det en aning åldersdiskriminering angående biljettsystemet!
Alla tjänar inte multum bara för att man jobbar och är över 25 år, men ändå så ska det vara dyrare för oss att åka tåg. För Tim skulle till Gbg en helg och tänkte jag tar sista minuten för att spara pengar för att kunna hitta på nått i Gbg. Vad står det om inte att sista minuten biljetter kan bara personer under 25 år och pensionärer köpa??!! Hallå vad är det? Skulle flygen göra likadant så skulle dom sänka intäkterna med hälften!
Det finns 23 åringar som är miljonärer och det finns 40 åriga arbetslösa så det är sinnessjukt korkat system ska inte alla kunna åka med tåget? inte konstigt man hellre tar bilen nuförtiden
!
När jag skulle köpa månadskort för vuxen första gången i våras så va jag lite irriterad;)
Hon frågade om jag skulle betala för vuxen?
Ja tyvärr sa jag.
Ja det blir ju lite dyrare sa hon då och jag "Ja och inte har jag mer pengar nu är vad jag hade för 1 månad sen".
 
SKÄRPNING SJ!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0