Paleo formfranska

Detta brödet gjorde jag idag och det blev supergott!! Saftigt enkelt bröd att göra som du också kan rosta. Och framför allt nyttigare bröd!

4 dl mandelmjöl
1/2 dl kokosmjöl
1dl skalat sesamfrön
1dl psyllium
1 msk bakpulver
1 1/2 tsk salt
6 ägg
3 dl kokosmjölk
1 dl kokosolja

• sätt ugnen på 200 grader
• smält kokosoljan
• blanda samman alla de torra ingredienserna i en bunke
• vispa samman äggen, kokosmjölken och kokosoljan i en annan bunke.

• häll äggblandningen över de torra ingredienserna och rör om till en deg

• låt degen svälla i 5 min
• pensla en brödform med lite olja och bröa den med sesamfrön
• klicka i degen i brödformen och tryck lite försiktigt så att degen fyller brödformen och tar bort luftfickor.
Släta ut degen jämt.
• strö lite sesamfrön (tog pumpakärnor) på brödet
• grädda brödet mitt i ugnen i 45 min
• ta ut brödet och låt det stå ca 5 min innan du vänder upp det.

• låt svalna inlindat i en handduk på galler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0