Laxgryta

Gjorde min egenkomponerade laxgryta ikväll, kände hur jäkla misslyckad den blev men sååå god!:) maten ska väl se misslyckad ut för att vara god;)

•Tärnade 8 laxfileer
• Hackade en gullök
• Rev 2 morötter med rivjärn
• Hackade 2 spetspaprikor
• 2 dl frysta ärtor
• 2 burkar kokosmjölk

Fräste lök och paprika i en gryta, la sedan i laxen och rörde runt. Sen la jag i ärtorna och hällde i kokosmjölken, saltade och pepprade rätt mycket sen hällde jag i dill (man får hälla i rätt mycket för att få smak men man får smaka av efterhand). Lät allt bubbla ihop så laxen smulade sig.
Till hade jag kokt spenat och 1/3 sötpotatis vi haft i ugnen.

Nu har jag gjort klart morgondagens lunch och mellanmål då jag jobbar 9:45-19 så måste hålla mig mätt ett tag så har en liten låda med ristade nötter:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0