"whole 30"

Detta är en utmaning de på Kalmar Crossfit har kört igång nu och håller på som det heter i 30 dagar. Jag tänkte att jag hänger på så äter Tim och jag likadant här hemma då jag behöver en reboot.
Denna utmaningen handlar om att strikt följa Paleo vilket betyder att man äter stenålderskost. Alltså du tar bort dessa saker ur din mat:
* baljväxter
* mejeriprodukter
* spannmål samt socker
* alkohol
 
Alltså du äter mest kött, grönsaker, nötter och ägg.
 
Så allt nu går ut på att få bort allt producerat ur kosten för att få bort sockerberoendet, detta kommer leda till väldiga humörsvängningar första dagarna och trötthet, en beskrev det som att hon va bakfull flera dagar.
Som tur är får jag dricka i alla fall en kopp kaffe om dagen så man känner sig som människa;)
Men ska bli intressant och se hur min kropp reagerar på detta, vissa rasar i vikt men måste se till att komma till gymmet lite nu för att få ut så mycket som möjlig av detta. 
Sen när du äter inte lika strikt paleo, lite mer vardaglig paleo så får du använda dig av grädde och socker men helst kokossocker. Nu som bas i grytor kan vi använda oss av kokosmjölk i mycket istället för grädde så detta känns inte som en stor grej då Tim och jag inte äter t ex pasta och ris normalt sätt men mejeriprodukter kan kännas av. Sen under december har man ju fått i sig onödigt mycket socker så kroppen kommer säkert skrika efter det första dagarna men detta ska gå för nu får det vara nog med viktproblemen och känslan av att inte passa i något!!
 
Let's go Crossfit Kalmar, nu kör vi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0