PåskÄgg

Ja igår fick Tim och jag ett påskägg fullt av godis från hans föräldrar, gulligt av dom:)
Jag sa direkt att jag ska inte äta nått av det förrän på lördag men Tim började äta lite av det så jag paxade typ 3 bitar jag vill ha sen fick han äta:)

Det som är skönt är att jag har blivit helt av med sockersuget så är inte svårt att låta bli påskägget:) men det roliga är att jag drömde i natt att Tim hade ätit upp till och med mina paxade bitar så blev sur haha, knäppt.
Men känner att äter jag en bit så är det svårt att sluta och då väljer jag att helt låta bli.

Jag unnar mig saker men är helt enkelt inte sugen. På lördagar så köper vi nått gott och ofta blir det naturgodis och sånt med yoghurt. Och då vill jag bara ha typ 5 st brända mandlar med marsipan och några nötter sen är jag nöjd. Sån är jag och känner att jag har kontroll.
Allt är upp till mig vad jag vill unna mig, bara för att det är lördag så måste man inte vräka i sig saker "bara för att" utan jag äter det jag är sugen på helt enkelt, inget fel någonstans alls. Ingen får mig att känna mig tvungen att äta nått bara för att och så är det. Även att andra kommer med den vanliga kommentaren "men det är ju lördag". Vadå är det en checklista på saker som måste göras pga det?
Typiskt svenskt och påtvingat.
Sån va man själv förut men nu har jag kontroll på mitt eget liv:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0