VåffelDagen

Ja idag är det Maria bebådelsedagen, alias våffeldagen:) Och jag måste också ha våfflor:)
Nu tänker ni som känner mig, hur kan du äta våfflor du som är så jävla nyttig hela tiden?;) (eller hur tänker ni så hehe).
Jag har gjort nyttigare våfflor som smakar likadant som vanliga vilket gjorde både mig och Tim glada:)
Så kallade paleo våfflor, men lite onyttig va jag allt då jag bara va tvungen att ha jordgubbssylt på och hade inga jordgubbar för att göra egen sylt så blev sockerbomb burken;) 😱😇

Men här kommer receptet på de nyttiga goda våfflorna:

Till 3 våfflor ( gjorde 3 dubbel sats men fick till 11 våfflor)

3 ägg
1 1/2 dl kokosmjölk
1 1/2 dl mandelmjöl
1 msk psyllium eller fiberhusk
2 msk smält kokosolja
1 1/2 bakpulver
1 1/2 krm salt

• Vispa kokosmjölk och ägg luftigt.
• smält kokosoljan och häll i äggsmeten.
• blanda alla torra ingredienser och häll i äggsmeten.
• pensla det varma våffeljärnet med smält kokosolja och grädda våfflorna gyllenbruna.

Smeten är något tjockare än vanlig så man får hjälpa till att smeta ut den på järnet.

Hoppas ni vill testa dessa:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0