Ölands Skördefest

Igår var det dax, ledig från jobb då passar jag och familjen på att dra till Öland på skördefest:)

Åkte med syster och familj så vi tog först ett snabbt stopp på Ikea och därifrån vet man att man aldrig kommer ut tomhänt;) Det blev en större vit träkruka, en stor orkidée och en plastlåda som jag tänkte lägga alla grönsaker i, i kylskåpet:)

Vi började Ölandstrippen med Örtsgården och köpte kryddor, sen går man ju och kollar allt hantverk och hör nån säga Lindex hehe en kund dom kag hjälpt 2 gånger denna veckan och verkar tycka om mig så hon va glad att se mig:) 

Sen drog vi ber till guldfågelnfabriken där de i sin butik varje skördefest har tonnvis med kycklingdelar. Det är väl 6 kg i varje låda med kycklingben för 99:- färdiggrillade så ett antal lådor köptes men inte av mig;)

Sen blev det som alltid att vi drog till Eriksöre bygata som alltid är mysigt så lite blommor och pumpor:)

Till sist efter några timmar och solen gått ner drog vi till Arontorp för att svulla i kroppkakor:) sen en sväng in på mys blommor.

Men man vet ju att när det blivit mörkt på fredagen så tänds Öland upp av ljus överallt då konstnatten infinner sig, så syster, Pelle, jag och en busig Maya körde runt Gårdby för att se vad som hände där sen ner till nån fiskehamn. Helt galet vad Öland lever upp denna helg, det är café, konst, hantverk i varannan bakgård:)

Men sen drog vi hemåt jättetrötta, men en mycket mysig dag/kväll:)



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0